Meer over accountants-en advieskantoor Visser & Visser

Ontdek ons

Deze content is alleen beschikbaar nadat u cookies heeft geaccepteerd.

Hoe het begon

April 1989, het moment waarop twee collega’s de stap naar het ondernemerschap wagen. Ger Visser en Steef Visser besluiten het accountantskantoor Visser & Visser te starten in een klein kantoorpandje in de Boergoensestraat te Rotterdam. Na een half jaar Rotterdam volgt een verhuizing naar een kantoor vlak bij de veiling in Barendrecht. Naarmate het aantal klanten groeit, kunnen er mensen worden aangenomen, eerst een secretaresse en daarna een eerste medewerker.

Hoe het begon

De ene stap na de andere

Binnen twee jaar staan er acht personeelsleden op de loonlijst. Er volgt een tijd van economische groei. Visser & Visser zet de ene grote stap na de andere. In 1995 opent de tweede vestiging in Middelharnis. Daarmee lijkt de trend gezet. De jaren erna volgen Gouda, Barneveld, Oud-Beijerland, Dordrecht, Apeldoorn, Gorinchem, Goes, Rotterdam, Amsterdam en vanaf 2020 zijn we ook in Doetinchem te vinden.

De ene stap na de andere

25 jaar Visser & Visser

In 2014 vierden we ons 25-jarig jubileum. Dit hebben we gevierd met alle medewerkers en klanten in de stad waar het allemaal begon: Rotterdam. Ruim 1500 gasten bezochten ons jubileumevent in De Doelen. Deze avond werd gevuld met muziek, redevoering en een gezellige borrel. Het was een bijeenkomst die bezoekers niet snel zullen vergeten.

25 jaar Visser & Visser

Digitalisering

Wij zetten elke keer een stapje anders dan gebruikelijk is in de branche. Zo hebben we ons de vraag gesteld: zou er een andere mogelijkheid zijn om een jaarrekening te maken die volledig online is en die gemakkelijk te bereiken is voor de klant? We hebben gezegd: “Ja, daar geloven wij in.“ Steef Visser: “Ik denk dat wij het eerste kantoor waren dat er echt mee begonnen is. En wij hebben rücksichtslos gezegd: het hele kantoor gaat om. Als je digitaliseert, als je een proces anders inricht, dan moet je het ook volledig doen, en niet een klein beetje.“

Digitalisering

Toekomstvisie

Sinds de online jaarrekening is de wijze van werken bij ons totaal veranderd. In plaats van het rustig uitwerken van een jaarrekening, is het veel meer geworden: ‘De administratie is helemaal akkoord, maar welke risico’s zitten nog in de jaarrekening?’ Daar moet je nu op focussen. Dan moet je echt de kern raken. Die verandering kan niet iedereen bijhouden. Steef Visser: “Dat vind ik wel de grootste uitdaging voor de komende tijd: de mensen meekrijgen in de verandering. Ik denk zelf dat we in het onderste stuk van de hockeystick zitten. En dat de echte verandering die we kunnen gaan realiseren op basis van data, nog moet komen. Ik denk dat soms wordt overschat wat er binnen vijf jaar verandert terwijl wordt onderschat wat er binnen tien jaar verandert. En kunnen de mensen dan mee? Als dat gaat lukken, dan gaat het met de organisatie uitstekend.“

Toekomstvisie
1989 1990 2014 2016 2021

Specialismen

Deze branches kennen onze financiële experts van binnen en van buiten

Onze culturele waarden

Menselijk

Al onze klanten, relaties en collega’s zijn mensen en we behandelen elkaar, zoals we zelf ook behandeld willen worden. We zijn belangstellend en respectvol in onze omgangsvormen en we houden rekening met elkaar.

Innovatief

We doen nooit iets, ‘omdat we dat altijd al zo hebben gedaan’. We zijn altijd nieuwsgierig naar hoe iets beter kan. Daarom zijn we bereid om de status quo ter discussie te stellen en staan we open voor vernieuwing.

Professioneel

We zijn professioneel, zakenkundig en goed georganiseerd in alles wat we doen. We handelen naar ons beste kunnen met het gezamenlijk belang van Visser & Visser én onze klant als uitgangspunt. We voelen ons verantwoordelijk voor alle facetten van ons werk.

Gemotiveerd

We hebben een intrinsieke drijfveer om het beste uit onszelf en uit ons talent te halen. We hebben een passie om goed te zijn en beter te worden in ons werk en die passie delen we met onze collega’s om op die manier bij te dragen aan een sterker team.

Behulpzaam

We hebben het in de gaten als iemand onze hulp kan gebruiken en als die situaties zich voordoen, dan zijn we gul in het aanbieden van die hulp.

Oplossingsgericht

We denken niet in problemen, maar in oplossingen. Door op die manier te denken brengt alles wat we doen ons dichter bij ons doel.

Het begint met contact

Laat uw gegevens achter voor {{ employee.graduate_name }} en wij reageren binnen 2 werkdagen.

Laat uw gegevens achter en wij reageren binnen 2 werkdagen

{{ errors.first("firstname") }}
{{ errors.first("lastname") }}
{{ errors.first("residence") }}
{{ errors.first("email") }}
{{ errors.first("interest") }}
{{ errors.first("privacy") }}
  • Icon Copy 3 Professioneel advies
  • Icon Copy 3 Actueel inzicht in uw onderneming
  • Icon Copy 3 Een persoonlijke adviseur