Is het volgende u ook opgevallen? Geen reclamespotjes op de radio meer over de AVG. Ook geen e-mails meer van bedrijven of ik toestemming wil geven voor het mogen versturen van de nieuwsbrieven. Zelf merk ik dat het aantal binnenkomende mails van de privacydesk op één hand te tellen is.

 

AVG-ready

Wat zou daarvoor de verklaring kunnen zijn? Was de AVG een hype die nu overgewaaid is? Betekent het dat organisaties niets meer hoeven te doen aan privacybescherming? Ik hoop dat uw organisatie behoort tot de groep die AVG-ready is en nu inderdaad het AVG-project opzij kan schuiven. Dan is het verder alleen nog een kwestie van bijwerken.

 

Kerstproject 

Stel dat u een zomerstop heeft ingelast in het AVG-traject, wat na alle hectiek van de dag ook wel eens goed is. Dan is mijn advies: stel het oppakken van het traject niet uit totdat het een kerstproject wordt. Dan bent u hoogstwaarschijnlijk weer druk met andere zaken (lees: feestvieren).

 

Toekomst

U kunt ook nog denken: ‘Ik wil me helemaal niet bezighouden met de AVG. Als de Belastingdienst daar niet aan voldoet, dan hoeft mijn bedrijf zich daar ook niet aan te houden’. Houdt er in dit geval rekening mee dat er in de toekomst rechtspraken zullen komen en mogelijk ook nog boetes zullen volgen. Dan zal blijken of niets doen aan de AVG binnen de MKB ook een optie is. Maar tot die tijd…?

Wilt u meer weten over de AVG of zoekt u advies over privacybescherming? Neem contact op met onze privacydesk: privacydesk@visser-visser.nl.

Het begint met contact

Laat uw gegevens achter voor {{ employee.graduate_name }} en wij reageren binnen 2 werkdagen.

Laat uw gegevens achter en wij reageren binnen 2 werkdagen

{{ errors.first("firstname") }}
{{ errors.first("lastname") }}
{{ errors.first("residence") }}
{{ errors.first("email") }}
{{ errors.first("interest") }}
{{ errors.first("privacy") }}
  • Icon Copy 3 Professioneel advies
  • Icon Copy 3 Actueel inzicht in uw onderneming
  • Icon Copy 3 Een persoonlijke adviseur