Branchegroep Advocatuur, onderdeel van Branchegroep Zakelijke dienstverlening, werd in het leven geroepen door Dirk Verheul. Hij zag een kans voor advocatenkantoren om slimmer en efficiënter te werken. Inmiddels is het team flink gegroeid en daarmee ook het klantenpakket. Wat maakt het voor Dirk en Assistent Accountant Mathilde Murre zo interessant om voor deze doelgroep te werken? Lees verder voor hun verhaal of ga gelijk naar onze vacatures om te kijken wie we zoeken binnen onze branchegroep!


Bekijk vacatures


"Terug in 2002, toen ik startte bij Visser & Visser, was het handmatig verwerken van inkoopfacturen dagelijkse kost," begint Dirk. "Ik had een advocatenkantoor als klant, en maakte het voor mezelf een sport om voor 11 uur 's ochtends klaar te zijn met de stapel inkoopfacturen, zodat ik me daarna kon richten op wat écht telt: klantcontact en financieel management." Dirks visie op automatisering was zijn drijfveer om in 2017 de Branchegroep Advocatuur op te zetten. "Binnen Visser & Visser waren we al langer bezig met automatisering en digitalisering van de administratie, maar in de advocatuurbranche stond dit nog in de kinderschoenen. Ik wilde dat veranderen."

Slim werken

Het doel was duidelijk. "Wij begrijpen dat in efficiëntie en nauwkeurigheid van belang zijn voor advocaten. Daarom zetten we geavanceerde tools in, om de administratieve processen te stroomlijnen en te optimaliseren. Maar ook om advocatenkantoren te ontzorgen door het volledige administratieve proces uit handen te nemen. Onze benadering maakt niet alleen het dagelijks beheer van inkomende facturen en financiële rapportages eenvoudiger, maar het biedt ook onze klanten real-time inzichten en analyses.”

Mathilde, die ruim een jaar geleden bij de groep kwam, is ook enthousiast. "De diversiteit van het werk is groot. Ik kreeg al heel snel de vrijheid om zelf het contact met klanten op te pakken. De vraagstukken zijn bij elke klant weer anders, dus dat zorgt voor veel afwisseling. Naast dat ik bezig ben met actuele cijfers, behandel ik ook klantvragen en richt ik  dashboards goed in."

"We werken niet alleen voor klanten, we werken met hen samen," benadrukt Dirk. "En binnen het team is dat niet anders. Bij ziekte neemt een collega het over. En bij vraagstukken is er altijd ruimte om met elkaar te overleggen over de beste aanpak. We delen kennis, lossen samen problemen op én blijven continu met elkaar nadenken over hoe we het voor de klant slimmer en beter kunnen doen.” Mathilde knikt instemmend. "Het leukste is dat je echt impact maakt. Je ziet de resultaten van je werk in de maandelijkse rapportages, en de toegevoegde waarde daarvan voor de klant. Dat geeft voldoening."

 


Strategieontwikkeling

De branchegroep gaat ondertussen ook mee in de ontwikkeling van Visser & Visser als breed advieskantoor. Dirk: “Vanuit Visser & Visser Consultancy gaan we advocatenkantoren ook programma’s aanbieden gericht op persoonlijk leiderschap en strategieontwikkeling. Uiteraard afgestemd op de unieke behoefte van de advocaat. Met deze stap kunnen we advocatenkantoren van A tot Z bedienen, niet alleen op financieel gebied, maar ook door hen strategisch te ondersteunen.”

Uitbreiding naar regio midden

Met het oog op de sterke aanwezigheid van onze doelgroep in Midden-Nederland, ziet Dirk de mogelijkheid voor een team dichter bij deze klanten. “Hoewel de branchegroep momenteel actief is vanuit verschillende vestigingen, zou het ideaal zijn als we ook een specifiek team in Gouda kunnen opzetten. Dit maakt het voor ons makkelijker om regelmatig persoonlijk contact te onderhouden met onze klanten en biedt ons de flexibiliteit om snel op locatie te zijn wanneer dat nodig is.”

Voor de nieuwe kandidaat ligt er een uitgelezen kans om een cruciale rol te spelen in dit avontuur. “Als onderdeel van ons groeiende team, krijg je de mogelijkheid om direct invloed uit te oefenen op de vorming en ontwikkeling van onze dienstverlening in de regio Midden-Nederland. In deze rol zul je nauw samenwerken met collega's en klanten, waardoor je een belangrijke schakel vormt in onze uitbreiding en ons succes in de regio.”

Jouw rol in ons verhaal

We zijn op zoek naar mensen die samen met ons willen groeien. Je krijgt de kans om voor een divers klantenpakket te werken, samen te werken in een gedreven team, en je kennis te vergroten binnen deze specifieke doelgroep. Ben je een financiële professional met ervaring in de advocatuur en klaar voor een nieuwe uitdaging?

Zet een nieuwe stap in jouw carrière!  Naar vacatures

Benieuwd naar onze dienstverlening voor klanten? Bekijk onze pagina Zakelijke dienstverlening.

Het begint met contact

Laat uw gegevens achter voor {{ employee.graduate_name }} en wij reageren binnen 2 werkdagen.

Laat uw gegevens achter en wij reageren binnen 2 werkdagen

{{ errors.first("firstname") }}
{{ errors.first("lastname") }}
{{ errors.first("residence") }}
{{ errors.first("email") }}
{{ errors.first("interest") }}
{{ errors.first("privacy") }}
  • Icon Copy 3 Professioneel advies
  • Icon Copy 3 Actueel inzicht in uw onderneming
  • Icon Copy 3 Een persoonlijke adviseur