Ondernemen is de broers Robbert en Richard niet vreemd. Ze komen uit een ondernemersfamilie en startten elk op hun 18e al een eigen bedrijf in de bouw. Na een paar jaar gooiden ze het roer om, zeiden de bouw vaarwel en zetten samen een bedrijf op in hoogwerkerverhuur: De Visser Verhuur. Een sprong in het diepe.

“We waren zo groen als gras toen we begonnen”, vertelt Richard. “We zagen een hoogwerker te koop staan die we zelf ook regelmatig gebruikten in de bouw en namen het besluit om hem te kopen. Zonder serieus marktonderzoek, maar wel met de gedachte: het kost nu wat, maar vroeg of laat moet het iets op gaan leveren.” Dat deed het. Inmiddels bestaat het aanbod uit ruim 30 hoogwerkers die voor een breed scala aan werkzaamheden ingezet kunnen worden.
Robbert: “Die groei ging als vanzelf. Tijdens projecten kwamen we er bijvoorbeeld achter dat we net een ander type machine nodig hadden. Zo breidde het assortiment door de jaren heen steeds meer uit op basis van de vraag en de klant. Door ervaring leer je wat er nodig is in de markt.”


Flexibel

Hun kracht ligt in snel en flexibel leveren. “Alles op tijd en goed geleverd krijgen bij de klant is soms een uitdaging op gebied van planning. Om de planning kloppend te krijgen moet je soms echt even puzzelen. Sommige aanvragen staan al weken in de planning, maar er komen altijd spoedgevallen tussendoor. Dat je op vrijdagmiddag een telefoontje krijgt voor een bestelling voor maandagmorgen. Dan moet je snel kunnen schakelen en flexibel zijn in de planning.”
Service is ook een belangrijk onderdeel van succes, volgens Richard. “Vaak krijgen klanten bij andere bedrijven de vraag: welke hoogwerker heb je nodig? Lastig voor de klant, want die wil gewoon omhoog. Wij spelen daar op in door ook advies te bieden. Als we een aanvraag krijgen, gaan we langs op locatie om een inschatting te maken van wat nodig is. We adviseren de klant welk type hoogwerker het meest geschikt is voor de opdracht.”


Optimalisatie

Met een groeiend bedrijf is het van belang om naar de toekomst te kijken. Is de structuur en de administratie van je bedrijf op orde om door te kunnen groeien? Samen met accountant Hans Everse werkten de broers aan de optimalisatie van hun administratie en processen. Richard: “Wij deden heel veel op gevoel. Dat is tot nu toe altijd goed gegaan, maar toch wil je als ondernemer meer zekerheid en inzicht.” “En rust in je hoofd”, vult Robbert aan. “We zochten iemand die ervoor kon zorgen dat we maandelijks de cijfers inzichtelijk hebben, zodat we weten waar we staan en aan de knoppen kunnen draaien. ”

Een verstandige keuze volgens Hans. “Als je groter wordt, heb je dat inzicht nodig. Je kunt dan niet alles meer op gevoel doen. Als je straks vijftig hoogwerkers hebt en je begint er dan over na te denken, ben je eigenlijk te laat. Nu beginnen we op tijd, kunnen we alles in kaart brengen, de processen verder optimaliseren en klaar zijn voor de toekomst.” Het klikte al snel tussen beide partijen. “De manier van werken van Visser & Visser spreekt ons erg aan”, vertelt Robbert. “Wij zijn toekomstgericht en merken dat Visser & Visser dat ook is.
Hans begeleidde de broers in het op orde brengen van de structuur van het bedrijf en de processen. “We brachten de huidige situatie in kaart en legden vervolgens de vraag op tafel: waar wil je naartoe en hoe ga je dat bereiken? De eerste stap was het wijzigen van de structuur van de vennootschap, zodat vermogen en risico’s meer gespreid kunnen worden. Ook zijn we bezig om een splitsing in groepen te maken, zodat het rendement per machine meetbaar wordt. Daarmee creëer je veel meer inzicht en optimaliseer je je rendement. We hebben een begin gemaakt en zetten steeds weer een stap verder tot we op hoog niveau zitten, letterlijk en figuurlijk.”


Balans

De toekomst ligt nog open. Robbert: “We zijn tevreden met hoe het nu draait. Ik vind het belangrijk dat we naast ons werk ook de tijd hebben om op vrijdagmiddag even een biertje te doen en mensen in de buurt te bezoeken. Een bedrijf met honderden machines en tot je pensioen alleen maar met de zaak bezig zijn is niet waar we naartoe willen. Daar moet een juiste balans in gevonden worden.”

Het begint met contact

Laat uw gegevens achter voor {{ employee.graduate_name }} en wij reageren binnen 2 werkdagen.

Laat uw gegevens achter en wij reageren binnen 2 werkdagen

{{ errors.first("firstname") }}
{{ errors.first("lastname") }}
{{ errors.first("residence") }}
{{ errors.first("email") }}
{{ errors.first("interest") }}
{{ errors.first("privacy") }}
  • Icon Copy 3 Professioneel advies
  • Icon Copy 3 Actueel inzicht in uw onderneming
  • Icon Copy 3 Een persoonlijke adviseur